Pandemi ile birlikte e-ticaret ile alışveriş hayatımıza hızla girdi. Dünya alışverişi internetten yapmaya başladı.
Çin'den kısa sürede dünyaya açılan Temu adını da bir o kadar hızla duyurdu. Şirket bir yıl içerisinde yüzde 134 büyümeye gitti. Sanal ticarette ciddi bir yükseliş sağlayan Temu, bir yılda 29 milyon ziyaretçiye ulaşma başarısını yakaladı. Temu'yu ziyaret ederek alışveriş yapanların 20 milyonu mobil uygulamadan ihtiyaçlarını karşıladı.
EN ÇOK ERKEKLER ALIŞVERİŞ YAPTI
Sitede ortalama 25 dakika geçiren ziyaretçiler kişi başına da 86 ürün incelemesi yaptı. Türkiye'de bir yılda artan alışveriş oranında erkek kullanıcılar dikkat çekti. Mobilden siteye girenlerin yüzde 55'ini erkekler,yüzde 45'ini kadınlar oluşturdu. Temu'dan en çok 25 ila 34 yaş grubu alışveriş yaptı.

TEMU'NUN KURUCUSU COLİN HUANG KİMDİR?
1980 yılında işçi bir ailenin çocuğu olarak dünyaya gelen Huang zor şartlarda bir çocukluk geçirdi.Çocuk yaşlarda okul yıllarında başarılı bir öğrenci olan Çinli iş insanı Wisconsin Üniversitesi'nde bilgisayar bölümünü tamamlayarak yazılım mühendisi oldu.Yazılım mühendisi olarak iş hayatına başlayan Huang, dünyanın ilk arama motoru şirketi Google'de çalıştı.Google'de 2007 yılında ayrılma kararı alan Temu'nun kurucusu Colin Huang, ilk olarak Çin'de bir oyun platformu olan Xunmeng'i kurdu.Oyun platformundan işini bir üst seviyeye çıkarmak için girişimlere başlayan Çinli iş insanı 2015 yılında Pinduoduo isimli bir alışveriş sitesinin yaratıcısı oldu.Pinduoduo Çin'in hızla büyüyen e-ticaret markası olmasını sağlayan Huang, global bir işe girişme kararı sonrası Temu'yu hayata geçirdi.