Tunceli'de, araç muayenesi yaptıran M.T. adlı vatandaş, kredi kartı ile ödemeyi tek çekim olarak gerçekleştirdi. Ancak muayene ücretine ek olarak, 127,62 TL'lik bir ödeme kuruluşu hizmet bedeli de tahsil edildi. Bu ücretin iadesi için Tunceli İl Tüketici Hakem Heyeti'ne başvuran M.T.'nin talebi reddedildi. Bunun üzerine, avukatı aracılığıyla Tunceli 2. Asliye Hukuk Mahkemesi'nde dava açıldı.
HİZMET BEDELİNİN İADESİNE KARAR VERİLDİ
Tüketici mahkemesi, Tunceli İl Tüketici Hakem Heyeti'nin kararını iptal ederek, M.T.'den alınan 127,62 TL’lik hizmet bedelinin kendisine geri ödenmesine hükmetti. Mahkeme kararında, "Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu’nun 17. maddesi gereği, üye iş yerlerinin kart hamilinden kart kullanımından dolayı komisyon veya benzeri bir ödeme alamayacağı" ifade edildi. Bu doğrultuda, Tunceli İl Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı’nın verdiği kararın iptaline ve ödemenin tüketiciye iade edilmesine karar verildi.
EMSAL KARAR OLARAK KABUL EDİLDİ
Karar, sadece davacı M.T. için değil, tüm araç sahipleri için emsal teşkil etti. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan avukat Haydar Doğan, açtıkları davanın lehlerine sonuçlandığını belirterek, "Tüketici hakem heyetinin verdiği red kararının ardından açtığımız dava ile komisyonun iadesine karar verildi. Bu karar, benzer durumdaki vatandaşlar için önemli bir hukuki dayanak oluşturuyor" dedi.
Avukat Doğan, "Vatandaşlar, haksız yere ödedikleri komisyon ücretlerinin iadesi için tüketici hakem heyetlerine başvurabilirler. Taleplerinin olumsuz değerlendirilmesi durumunda ise mahkemelere başvurmaları gerektiğini unutmasınlar" diye de ekledi.