Nakuru kentindeki okulda gece saatlerinde meydana gelen ve 79 öğrencinin de yaralandığı yangın sonrası yapılan incelemeler, facianın kundaklama sonucu yaşandığını ortaya koydu. Güvenlik kamerası kayıtları ve tanık ifadeleri doğrultusunda gözaltına alınan 9 öğrenci, reşit olmadıkları için isimleri açıklanmadan yargı önüne çıkarılacak.

GÜVENLİK KAMERALARI FACİAYI BELGELEDİ
İçişleri ve Ulusal Yönetim Bakanı Kipchumba Murkomen, soruşturmanın başından bu yana ellerindeki kanıtların olayın kasıtlı olduğunu gösterdiğini ifade etmişti. Ceza Soruşturmaları Dairesi tarafından titizlikle incelenen görüntülerde, bazı öğrencilerin gece saatlerinde yangını başlattığına dair somut veriler elde edildiği belirtildi. Adli deliller ve tanıkların ifadeleriyle birleşen bu görüntüler, davanın temelini oluşturdu.

16 AYRI CİNAYET SUÇLAMASI
Kenya Savcılık Ofisi, yaşanan can kaybının boyutunu göz önünde bulundurarak hukuk tarihine geçecek bir karara imza attı. Şüpheli öğrencilerin her biri, yaşamını yitiren 16 arkadaşının ölümü nedeniyle "16 ayrı cinayet" suçlamasıyla yargılanacak. Şüphelilerin yaşlarının küçük olması nedeniyle dava süreci özel yasal prosedürler çerçevesinde yürütülecek.
NAKURU'DA BÜYÜK YIKIM
28 Mayıs gecesi Nakuru kentindeki yatılı okulda başlayan yangın, sadece 16 öğrencinin hayatını kaybetmesine değil, 79 öğrencinin de yaralanmasına yol açarak ülkede derin bir üzüntü yaratmıştı. Okul yönetimi ve güvenlik tedbirlerinin de mercek altına alındığı olayda, yargı sürecinin nasıl sonuçlanacağı Kenya kamuoyu tarafından yakından takip ediliyor.




