Bursa’da görülen boşanma davasında, eşinin aşırı cimri davranışları nedeniyle evlilik birliğinin çekilmez hale geldiğini öne süren kadının başvurusu yargıya taşındı. Davada, eşin elektrik, su ve gıda kullanımı konusunda sürekli baskı kurduğu, evin temel ihtiyaçlarını karşılamadığı ve ortak yaşamı zorlaştıran davranışlarda bulunduğu iddia edildi. Yargıtay’ın verdiği kararda, eşin aşırı tutumlu davranışlarının boşanma ve maddi tazminat gerekçesi olarak değerlendirildiği belirtildi.
EŞİNİN CİMRİ DAVRANIŞLARI NEDENİYLE MAHKEMEYE BAŞVURDU
K.L. isimli kadın, eşinin aşırı cimri tavırları nedeniyle sıkıntı yaşadığını belirterek Aile Mahkemesi’ne başvurdu. Dava dilekçesinde, eşinin eve kimsenin gelip gitmesini istemediği, müşterek konutun yaşanabilir şartlara sahip olmadığı ve evin temel ihtiyaçlarının yeterince karşılanmadığı ifade edildi.
"BANYONUN IŞIĞINI ÇOK YAKTIN, SİFONU ÇEKTİN"
Kadın, eşinin kendisine sürekli “banyonun ışığını çok yaktın, sifonu çektin” gibi gerekçelerle hakaret ettiğini ve evden kovduğunu öne sürdü. Ayrıca evde bir adet patates dahi kalsa yeni gıda malzemesi ya da deterjan alınmadığını, çay demlemesine bile izin verilmediğini, eşinin kişisel temizliğine dikkat etmediğini ve kendisini aldatabileceğine yönelik ifadeler kullandığını iddia etti.

NAFAKA VE TAZMİNAT TALEBİNDE BULUNDU
K.L., evlilik birliğinin sarsılması nedeniyle boşanmalarına karar verilmesini talep etti. Dava kapsamında ayrıca aylık 1.500 TL yoksulluk nafakası ile birlikte 30 bin TL maddi, 50 bin TL manevi tazminat talebinde bulundu.
YARGITAY KARARI EMSAL NİTELİK TAŞIDI
Dosyanın Yargıtay’a taşınmasının ardından yüksek mahkeme, eşin elektrik faturası artmasın diye karanlıkta oturmaya zorlama, ısınmayı kısıtlama ve yiyecek israfı gerekçesiyle temel gıda ihtiyaçlarını sınırlandırma gibi davranışlarını boşanma ve maddi tazminat sebebi olarak değerlendirdi.
Yargıtay’ın verdiği kararın, benzer nitelikteki davalarda emsal olarak gösterilebileceği belirtildi.




